Hejsan!
 
Här kommer en ny del av Lucky Green.
Denna delen kommer vara full av olika saker. Det kommer vara både sorgliga och lyckliga minnen!
 
Har du missat de försata delarna?
Kolla in de här: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 |
 
Jag hoppas att ni tycker om delen.

"Det kommer att bli bra, Himmel" tröstade Rose.
"Vi har ju fortfarande resten av familjen att fira presentdagen med".
"Men det kommer inte att bli samma sak utan Blaire!" utbrast Himmel.
"Jag vet. Vi alla saknar henne. Men jag tror inte att hon vill att vi ska sörja över henne under de tiderna då vi ska få vara glada och lyckliga. Hon kommer alltid finnas med oss, på presentdagen också".
Villey stod och pratade med Heaven också.
"Vi får göra det bästa av situationen" sa han.
Alla i familjen var i en djup sorg.
"Jag saknar henne så!" utbrast Sofie och lutade huvudet mot Villeys axel.
"Jag önskar att hon skulle finnas här med oss nu".
"Hon kommer alltid att finnas med oss, Sofie" tröstade Villey.
Det hade snöat mycket och det låg ett stort snötäcke över staden.
Sandy skulle fylla år. Men trots att det var en lycklig stund kunde ingen av de låta bli att gråta lite då och då.
Villey gav Sandy en kyss...
...Och sedan var det dags för en liten dans.
Hela familjen byggde en iglo. Det verkade hjälpa de väldigt bra med att tänka på något annat, i alla fall för en stund.
"Mamma... Skulle vi köpa nya kläder idag?" sa Himmel när hon och Rose satt och åt frukost.
"Inte till skolan... utan till presentdagen... som sagt..." fortsate Himmel.
"Självklart, är det något speciellt du vill ha?" frågade Rose.
"Jag och Blaire kollade i en tidning för någon dag sedan och såg en jättefin tröja som jag skulle vilja ha..." svarade Himmel.
Rose såg lite ledsen ut. Det var svårt för henne att se sin dotter så ledsen. Hon saknade verkligen Blaire.
"Du får kanske följa med mig och handla, då... Fråga Heaven om han också vill följa med".
Villey och Sandy stod i hallen.
"Jag måste berätta någonting för dig, Villey..." började hon.
"Visst" sa Villey.
Sandy tvekade en stund sedan sa hon:
"Jag är gravid!".
"Woow! Grattis Sandy!" utbrast Villey.
En liten stund senare, efter att Himmel, Heaven och Rose hade åkt och handlat och när de hade kommit hem satt Himmel och Heaven i köket med Sofie och åt pannkakor.
"Hur gillar ni era nya kläder?" frågade Sofie.
"De är jättefina!" sa Himmel och Heaven samtidigt.
"Och pannkakorna är jättegoda!" lade Heaven till.
Presentdagen hade kommit.
Himmel vaknade av att hon grät. Hon visste inte om hon kunde klara detta. Hennes hjärta gjorde ont av sorgen från Blaire. De skulle åka till vinterfestivalen i parken idag. Sedan skulle familjen Ungkarl komma hem till de och fira presentdagen.
Men väl i parken hände någonting mycket sorgligt.
De var precis på väg att ta ett gratulationskort på familjen när Sofie kände att hon fick ont i hjärtat. Hon klarade inte av att ta en bild utan Blaire. Hon saknade henne för mycket. Sofie föll ihop på marken och ännu en stor sorg fyllde familjen när de märkte att hon var död.
Ledsnast av alla var Himmel.
"NU ÄR ALLTING FÖRSTÖRT!" skrek hon.
"DET BLIR INGEN PRESENTDAG! JAG VILL INTE VARA KVAR HÄR!".
Rose försökte lugna ner henne men det gick inte. Himmel var för ledsen, frustrerad och arg.
"Vi kan gå och testa din nya snowboard" föreslog Rose för att göra HImmel på bättre humör.
"HUR KAN DU ENS TÄNKA PÅ ATT ÅKA SNOWBOARD NU!" skrek Himmel.
"SOFIE OCH BLAIRE ÄR BORTA. PRESENTDAGEN ÄR FÖRSTÖRD!".
HImmel sprang bort till Heaven som stod vid snowboard rampen.
Och prercis då fyllde Rose år.
Men det blev ingen lyckad födelsedag för henne. Både Sofie och Blaire var borta, Himmel var ledsen, alla andra också. Hon hade fått en medelålderskris.
Men hon visste inte att dagen skulle bli sämre!
Medan de andra stod och kollade på när Villey ch Heaven testade att åka snowboard sprang Himmel iväg!
Hon gick hem till Ungkarl och ringde på. Men när hon förstod att ingen var hemma gick hon och lade sig på bänken utanför huset och somnade.
Efter en stund vaknade hon. Då gjorde hon ett nytt försök med att ringa på. Och den här gången öppnade Bella Ungkarl, Roses gamla vän.
Men familjen hade också börjat leta. Det hade blivit mycket sent. VIlley, Bray, Sandy och Heaven hade fått gå hem efter ett tag. De försökte att trösta Heaven och få honom att somna.
Men Rose fortsatte att leta. Hon hade gått hem till grannar, vänner och frågat simmar på gatorna.
Till sist ringde hon på hos Ungkarl. Bella öppnade.
"Hej, Bella!" sa Rose med en hes röst. Hon hade gråtit och ropat efter HImmel i flera timmar.
"Hej, Rose..." började Bella men han inte säga mer innan Rose avbröt henne.
"Himmel är borta! Har du sett henne?" utbrasdt hon.
"Javisst, hon är här... kom in bara!" sa Bella.
Rose gick in i vardagstummet och väntade.
Bella gick bort till Himmel.
"Himmel, din mamma är här nu" sa hon.
Hon såg at Himmel såg ledsen ut.
"Jag vet att det är svårt Himmel. Men du klarar det här! Både Blaire och Sofie vill nog att du ska fortsätta med livet. Och jag och min familj kommer över till er imorgon istället. Du behöver inte vara ledsen över att ni inte hann fira presentdagen idag" sa Bella uppmuntrande.
Och det verkade hjälpa.
Himmel gick inte till Rose.
"Hej, mamma..." mumlade hon när hon såg att Rose satt i en fotölj i vardagsrummet.
Hon såg orolig ut.
"Åh! Himmel! Vad jag är glad att se dig! Vi har varit så oroliga, vi har saknat dig! Vi har letat hos nästan alla i hela staden!" utbrast Rose och gav Himmel en stor kram.
"Förlåt för att jag sprang iväg, mamma" sa Himmel.
Innan de gick tackade de Bella för all hjälp och sa att hennes familj var välkomna över imorgon.
"Du förstår verkligen inte hur orolig jag har varit" sa Rose och brast ut i gråt när de kom hem.
"Förlåt, mamma" sa Himmel igen.
"Jag ska gå och lägga mig nu...".
Men Himmel hann inte mycket längre än upp för trappan innan hon svimmade på golvet.
Jag hoppas att ni gillade delen och att ni ser fram emot nästa.
Vi kan ju hoppas att presentdagen firas i alla fall.
Och att allt går bra för Himmel!

1 kommentarer

Chaos

08 Jul 2013 12:28

Väldigt bra :)

Svar: Tack så mycket! :)
TheSimsNird

Kommentera

Publiceras ej