Vad är kärlek?
Är kärlek det band man binder med sitt husdjur, sin familj, eller denna person man älskar mest av allt?
Jag har själv ingen aning...
Det ända jag vet är att det kan vara komplicerat, jobbigt, smärtsamt, sårande och.. helt underbart.
Ibland finns kärleken där man minst anar det.
Sea: Jag trodde att hon skulle ha åkt...
Sea: Är du kvar här?
Chrystal: Ja, vet du vad... jag är kvar här...
Sea: Jag trodde att du hade åkt för länge sedan.
Chrystal: Det gjorde jag...
Chrystal: Men efter att jag hade letat hela  natten efter någonstans att bo så kom jag tillbaka till dig och började måla.
Sea: Var du ute hela natten?
Chrystal: Förvånar det dig?
Sea: Tja...
Chrystal: Vad skulle jag göra då?
Det plingade på dörren.
Sea: Hej, MIley! Vad...
Miley: Hur kunde du?
Sea: Vad?
Miley: Hur kunde du, Sea?
Sea: Vad pratar du om?
Miley: HUr kunde du ljuga om något sådant för mig!?
Sea: Ljuga om vad?
Miley: Edward såklart!
Sea: Du fick väl mitt meddelande? Jag berättade u att han var...
Miley: JA! DET BERÄTTADE DU!
Sea: Jag är så ledsen, Miley...
Miley: NEJ! Det är jag som är ledsen! Varför måste du alltid förstöra allting för mig!? Du har inte gett mig något annat än sorg!
Sea: Va? Men...
Miley: Strunt samma! Jag vill aldrig mer se dig!
Sea: Miley...
Lite senare hos Miley.
Edward: Vad sa han?
Miley: Det spelar ingen roll... Jag tror honom inte!
Sea: Jag kan inte bara sitta här... Jag vet ju att jag har rätt, men ändå hatar de båda mig! Det finns bara en sak att göra...
Sea: Gå hem till Miley och se om jag kan hitta någonting...
Sea: Där är Edward... Men vart ska han?
Sea: Det här känns så fel... Men de är för de bådas bästa...
Sea: ATT HAN FORTSÄTTER!
 Sea: Jag känner mig nästan som en papparazzi...
Några sekunder senare.
Chrystal: Är det där EDWARD? OCH MILEY LIVENE!? Sea hade rätt hela tiden!
Sea: Okej, nu är det bara att blockera utgången så at ingen går här ifrån och att vänta på att Chrystal ska komma.. Jag skickade ju adressen...
Snart.
Chrystal: VAR ÄR DE!?
Sea: Jag är ledse, Chrystal... Jag ska visa dig!
Chrystal: VAD!?
Miley: HALLÅ? Vad gör du här?
Miley: Hur kom du hit?
Chrystal gick fram till Edward.
Chrystal: Jag tror nog att frågan är riktad till DIN POJKVÄN här!
Edward: Chrystal... jag...
Chrystal: JAG VILL INTE HÖRA!
Edward: Jasså? Så varför kom du hit då?
Edward: Chrystal...
Edward: Du måste lyssna på mig! Du måste låta migförklara, lika bra att du vet...
Chrystal: Jasså?
Miley: Kan jag också få veta, tack!?
Edward: Är det inte självklart? Jag visste ju att du skulle bli sån där "be-om-ursäkt-ställa-till-rätta-göra-vad-som-helst" person om du fick reda på något och jag sedan sa att det inte var sant.
Miley: Så allt som Sea har sagt har varit sant? Du är säkert bara ute efter min berömmelse precis som han sa också!
Chrystal: Vänta... Du menar alltså att du bara... Utnyttjade mig?
Edward: Haha! Vad trodde du? Att jag skulle bli kär i någon som dig? Knappast! Du är bara en dum, idoitisk, lättlurad...
Miley. HUR VÅGAR DU? Det är helt klart slut, EDWARD!
Edward: Men...
Miley: UT UR MITT HUS!
Chrystal: Jag är så ledsen... Miley...
Miley: Vi gick båda i fällan... Jag är mest ledsen över allt dumt jag sa till Sea...
Chrystal: Samma här!
Några veckor senare.
Sea: Vad gör du Chrystal?
Chrystal: Bara... Kollar på min tavla... Jag vet inte hur jag ska avsluta den...
Sea satte sig bredvid Chrystal.
Chrystal: Jag funderar på att börja om på nytt...
Sea: Det bästa när man vill börja om är nog att avsluta det man redan har påbörjat. Det gör det enklare för en att gå vidare...
Chrystal: Sea... Får jag fråga dig en sak?
Sea: Visst!
Chrystal: Tycker du att jag är... dum, idiotisk och lättlurad?
Sea: Va? Varför skulle jag tycka det? Vad fick du det ifrån?
Chrystal: Det var det Edward sa...
Sea lade armen om Chrystal.
Sea: SNÄLLA Chrystal! Bry dig inte om vad han säger. Han pratade bara om sig själv! Du är den mest fantastiska personen som finns! Du är snäll, rolig, glad, vacker, omtänksam, en bra kompis och så mycket mer!
Chrystal: Tycker du verkligen det?
Sea: Det har jag alltid tyckt...
...
...
...
...
Sea: Tänk dig... Ibland söker man jorden runt för att finna något som man alltid har haft vid sin sida...

Kommentera

Publiceras ej