Hejsan! :)
 
Om ni inte har läst de senaste delarna av Lucky Grenn så kan ni läsa dem här: Del 1 | Del 2 |.
Det var tidigt på morgonen och det hade blivit frost på rutorna under natten.
Rose och Cray vaknade vid 6 tiden av att Himmel hade vaknat och satt och fnittrade i sin säng.
De tog hand om både henne och Heaven eftersom att de tyckte att Villey och Sandy skulle få sova mera.
Men just den här dagen började kanske inte riktigt så bra?
Himmel krossade sin tallrik med mat och hela barnstolen blev smutsig.
Bray var tvungen att ta hand om Heaven som hade börjat skrika och Rose hade gått för att duscha.
Som tur var vaknade Sandy och Villey snart ch som tack för hjälpem med Heaven så städade de barnstolen. Eller rättare sagt: Sandy städade den medan Bray och Villey stod bredvid och tittade på.
När de en stund senare satt och åt frukost pratade de lite om de kommande dagarna.
"Era små barn fyller ju snart år!" utbrast Sofie. "Ska ni bjuda in några gäster, kanske?".
"Jag vet inte riktigt, mamma" sa Bray. "Vi får se hur det blir".
"Jag skulle tycka att det var roligt" sa Villey. "Rose har pratat så mycket om hennes kompis Bella den senaste dagen och att hon skulle vilja bjuda över henne. Det skulle kanske vara ett bra tillfälle?".
Rose, Sandy och Blaire som satt i rummet bredvid och år frukost hade hört vad de sa.
"Vi borde städa i ordning tills deras födelsedag" sa Sandy.
"Jag och Sofie har pratat om att anställa ett hgembträdesom kommer hem till oss varje dag och städar. Jag tror att det kostade 125 eller 135 simdaler per dag. Det har vi väl råd med? Ni har ju så mycket att ta hand om!" sa Blaire.
"Det kanske skulle vara bra" tillade Rose.
Efter frukosten  sprang Sandy iväg till Villey och gav honom en stor kram.
"Villey! Jag fick precis ett meddelande från min bardomsvän! Hon ville gratulera os för att vi var spå trogna... Du vet, vi har ju varit gifta ett tag nu!" sa hon glatt.
"Oj, det hade jag ärligt inte talat tänkt på!" sa Villey. "Men vi kanske borde fira det?".
Så lite senare...
"Är det säkert att du kan ta hand om barnen alldeles själv medan vi är borta?" sa Sandy till Rose.
"Visst! Ha det så trevligt ni!".
"Tack, syrran!".
Villey gav Rose en kram.
"Var försiktig nu, brorsan! Jag vill inte att du kommer hem med en blåtira en gång till!"
"Haha, det är lugnt, Rose. Älskar dig!".
"Du är den bästa bror man kan ha!".
Villey bjöd med Sandy till en fin restaurang. Faktiskt den restaurangen som Bray jobbade på. Till och med just när de var där också.
"Vad var det där Rose sa om en blåtira?" frågade Sandy lite försiktigt medan de satt och åt.
"Äh, det var inget särskillt!" mumlade Villey.
"Kom igen! Kan du inte berätta?" sa Sandy och såg bekymrad ut.
"Tja.. okejdå!" sa Villey och började berätta:
"När jag var yngre och gick i... hmm... sexan tor jag att det var, så brukade några i klassen reta mig.
De sa att jag var en sportfåne. Visserligen var det ju sant. Jag har i stort sätt alltid varit intresserad utan sport, men på den tiden var det anorlunda. Jag tränade inte som jag brukade göra, så jag var inte så modig och stark... om man säger det så.
Så en dag efter skolan som kom en av de "tuffaste" killarna från skolans forbollslag fram till mig och böörjade retas... Ähum... senare när jag kom hem, hade jag en stor blåtira kring vänstra ögat".
"Jag är ledsen för att jag frågade... Det var kanske personligt..." mumlade Sandy.
"Det är okej! Någon som är så vacker som du förtjänar att veta!" sa Villey och blinkade på Sandy.
"Hihi, om dem som är vackrare än mig också får veta så kännner väl hela staden till det".
"Sluta nu, Sandy! Det är faktiskt bara du, jag, Rose, Blaire, pappa, snubben som slog mig och möjligtvis någon kompis från skolan som vet om det" förklare Villey.
"Oj, vad "bara"?" sa Sandy och fnittrade lite.
 
När de hade ätit klart gav Villey Sandy en kyss.
"Jag älskar dig i alla fall, min "sportfåne"... Du betyder mycket för mig" sa Sandy.
De bestämde sig fr att gå iväg till parken och kolla på stjärnorna.
Men när det började regna beslöt de sig för att gå hem.
Men innan det kysstes de ännu en gång!

2 kommentarer

Emme

25 Jun 2013 12:14

Vart ifrån kommer Rose's klänning (bild 2) är det Sovrum och badrum?

Svar: Ja! :)
TheSimsNird

Chaos

25 Jun 2013 21:00

Bra del :)

Svar: Tack :)
TheSimsNird

Kommentera

Publiceras ej