Har du någongång haft en sådan kompis som du kan göra vad som helst för?
Verkligen VAD SOM HELST?
Du skulle kunna springa ett varv runt jorden bara för att ge din vän en kram, när hon eller han verkligen behövde det?
Du skulle kunna se på den versta filmen du någonsin sätt tusen gånger om bara för att göra din vän glad?
Jag har en stådan vän.
Chrystal: Sea är inte vaken än... Jag kanske ska göra frukost åt honom.
Sea: Godmorgon, Chrystal. Lagar du frukost?
Chrystal: Oj! Sea... Jag tänkte faktiskt överraska dig med att laga våfflor! Men... Jag brände dem, så jag tog räster istället!
Sea: Vad omtänktsamt av dig.
Chrystal: Jag hoppas att det är okej att jag tog lite av det du loagade igår.
Sea: Visst. Det är bättre än att slänga det.
Sea: Så, vad vill du göra idag?
Chrystal: Jag vet inte riktigt... Har du någon idé?
Sea: Vi kanske kan gå till Sommarfestivalen?
Chrystal: Ja, vad roligt!
En stund senare.
Sea: Så, vad vill du gföra först?
Chrystal: Jag vet inte riktigt.
Hon såg sig omkring.
Chrystal: Jag vet! Jag vill få en ansiktsmålning!
En liten stund senare.
Chrystal: Tack, Sea. Nu är det din tur! Kom ihåg att det kittlas bara! Jag väntar här!
En stund senare.
Sea: Har hon gått?
Chrystal: Sea! Kom, de har glass!
Sea: Limesmak. Min favorit.
Sea: Vad tog du för smak.
Chrystal: Jag tror att det är lite blandat.
Sea: Var den god?
Chrystal: Jättegod!
Snart:
Sea: Ska vi gå och spela fotboll?
Chrystal: Jag vet inte... Det är inte riktigt någonting jag är bra på...
Sea: Kom igen! Du var ju bäst i klassen på fotboll!
Chrystal: Okej... men sanningen är att jag inte har spelat på ett tag.
Sea: Det är ju nästan som att cykla...
Chrystal: ...När du väl har lärt dig kan du det!
Sea: Okej! Skjut! Gör ditrt bästa bara.
Chrystal skjöt...
...Och träffade!
Chrystal: WOOW! MÅL!
Sea: Haha, okej, du är verkligen duktig! Jag sa ju att du skulle komma ihåg!
Tiden gick.
Sea: Jag är verkligen inte bra på det här.
Chrystal: Kom igen! Tänk positivt!
Sea: Woaaah!
Chrystal: Kör du flygplansstilen?
Chrystal: Kom här! Jag hjälper dig!
Chrystal: Ta det förstiktigt bara!
Sea: Det kunde du ha sagt tidigare!
Chrystal: Auch...
Sea: Förlåt...
Och när de skulle resa sig upp...
Sea: Aj!
Chrystal: Aj!
Tiden flög iväg och snart var det dags att gå hem.
Chrystal: Tack så jättemycket, Sea! Jag hade det så roligt idag!
Sea: Inga problem... Jag vill bara att du ska vara lycklig!

Kommentera

Publiceras ej