Hejsan. Först och främst vill jag be om förlåtelse. När jag skulle publicera delen igår hade jag inte hunnit skriva klart den... Men det är fixat nu!
Här kommer Del 3.

Har du någonsin, direkt efter du träffat en person, dagit en slutsats om hur denna person är?
Kanske har du inte ens pratat med honom eller hennne, utan bara sätt personen?
Kanske har du bara gört talas hon denna person?
Ändå kan din slutsats vara någonting rikrigt elakt, fast när du lär känna personen lite visar det sig att du hade varit helt ute och cyklat?
Eller i det här fallet att du hade tagit HELT RÄTT slutsats... Fast den var till och med VÄRRE!
Chrystal: Sea sover idag igen. Jag hoppas att jag inte väcker honom.
Men...
Sea: God morgon! Vad gör du?
Chrystal: Oj, förlåt, väckte jag dig?
Sea: Ja, men det är ingen fara.
Chrystal: Bra.. Jag lagar pannkakor... de är snart klara.
Mycket riktigt.
Chrystal: Var så god!
Sea: Vad gott det var!
Chrystal: Tack!
Sea: Så... vad vill du göra idag då?
Chrystal: Jag vet inte.. Men jag hade det verkligen jätteroligt igår...
Sea: Vill du gå till festivalen idag igen?
Chrystal: VERKLIGEN!?
Man såg hur glad hon blev.
När de kom dit såg Sea Miley och gick fram till henne medan Chrystal spela fotboll.
Sea: Hejsan, Miley! Kul att se dig!
Miley: Detsamma!
En kille gick fram till Sea.
Edward: Vem är du? Varför kramade du MIN FLICKVÄN?
Sea:Ta det lugnt...
Sea skulle precis förklara för Edward när Miley gick fram till honom.
MIley: Sea är bara min kusin.
Edward: Oj förlåt...
Miley: Det är okej... Jag vet att du bara bryr dig!
Sea: WOOW! Den där killlen är ju helt skum!
Edward: Vi sätter oss.
Edward såg sig om och verkade lägga märke till något... eller någon.
Edward: Du kanske ska umgås lite med Sea.
Miley: Vad menar du? Vill du inte vara med mig?
Edward: Jo, visst.. Jag tänkte bara att du kanske ville...
Mileys mobil ringer.
MIley: Hejsan! Det är Miley.
Telefon: ...
Miley: Nu?
Telefon: ...
Miley: Visst, jag kommer!
Miley: Det verkar som att du slitter mig i alla fall! Jag måste iväg på ett jobb.
Edward: Det verkar som att hennes jobb som kändis inte bara gör mig berömd som hennes pojkvän.. Det verkar rädda mig från vissa situationer också!
Samtidigt.
Sea: Jag tänkte gå och hälsa på en kompis i närheten. Jag vet att jag skulle vara med dig idag.. men han är inte hemma så ofta längre och jag vill gärna träffa honom.
Chrystal: Visst.. det är okej...
Sea: Verkligen? Kan du vägen hem?
Chrystal: Jadå! Gå du.
Sea: Tack! Och förresten... En kompis kanske kommer hem till oss ikväll! Eller.. min kusin.. ähum... Tja.. vi ses senare.
När Sea hade gått.
Edward: Hejsan... Vad gör en så stilig sim som du här ensam?
Chrystal: Inget särskillt.. Min kompis gick just, så jag funderar på vad jag ska hitta på...
Edward: Tja.. jag vill ju inte att någon som du ska vara ensam hela kvällen. Jag är Edward förresten. Edward Night.
Chrystal: Trevligt att träffas, Edward... Jag heter Chrystal.
Edward: Vilket vackert namn!
Chystal: Tack.. hihi...
Edward: Chrystal... Jag vill inte vara för snabbt på men redan efter att jag bara har sätt dig är det som att.. Tja.. Jag gillar dig verkligen. Jag vet inte riktigt vad det är som får mig att tycka om dig så mycket.. men ajg skulle gärna lära känna dig lite mer...
Får jag bjuda dig på middag?
Och...
Edward: Det här är verkligen trevligt!
Chrystal: Det var faktiskt roligt att du bjöd hit mig!
Edward: Jag vet att vi inte har träffats så länge men...
Vad är detta? Är inte Edward ihop med Miley!?
Sea: Så... Hur går det med Edward? Du vet... DIN POJKVÄN?
Miley: Snälla, Sea! Du behöver inte överdriva så!
Sea: Vad menar du? Han är ju galet läskig!
Miley: SEA!?
Sea: Förlåt... Jag vet... Jag antar att jag bara har svårt för att se dig växa upp...
Miley: Kom igen, Sea! Nu låter du som en gammal tant igen!
Miley gick fram till Sea och han lade sin hand på hennes axel.
Sea: Jag vet, Miley... Men du förstår väl att jag bara bryr mig om dig! Jag har hört om killer som bara är med någon för berömmelse och eftersom att du har blivit så välkänd nu så...
Miley: Edward är inte sådan!
Sea: Kanske inte... Men jag bryr mig i alla fall om dig och jag vill inte att du ska bli sårad.. okej?
Miley: Jag förstår, Sea! Tack...
Sea: Bra... Men kom ihåg att jag kanske spionerar lite på honom...
Miley: Kom igen!
Sea: Ta det lugnt.. Jag skojar bara!
Senare.
Sea: Hejsan, Chrystal. Hur har du haft det... Du missade min kussin... hon gick just.
Chrystal: Vad tråkigt! Fast.. jag har haft det fantastiskt!
Sea: Undrar vad hon är så glad över...
Samtidigt.
Edward: NEJ! De förlorade just sin bästa spelare! Nu är det 23,6 procent större chans att det andra laget vinner!
Miley: Varför ska du alltid kolla på sport när vi träffas?
Edward: Jag kan inte hjälpa att de bästa macherna spelas då!
Miley: Men du kan väl åtminstonde vara mer med mig?
Edward: Hjälper det här?
Han lade armen om Miley.
Edward: Du vet ju att jag älskar fotboll...
Edward: ... Men jag älskar dig mer!

Kommentera

Publiceras ej