Hejsan! :)
Har du missat några av de tidigare delarna?
 
Du hittar dem här: Del 1 | Del 2 | Del 3 |
 
Denna delen tycker jag själv är lite sorlig.. vi får se vad ni tycker... :/

"Mamma, jag kanske vill åka och köpa några nya kläder i alla fall. Inte till skolan, utan till vårat julfirande!" sa Himmel till Rose innan hon gick till skolan, första dagen.
"Det är klart vi kan fixa det!"  sa Rose.
"Då vill jag också ha nya kläder!" sa Heaven.
"Absolut".
"Jag tycker att det ska bli så roligt att få fira julen med alla i familjen" sa Himmel och gav Rose en kram.
"Det tycker jag också. Men nu får ni skynda er iväg till skolan. Jag vill inte att ni kommer för sent första dagen!".
När Rose lite senare den dagen stod och dansade för sig själv ropade Sofie på henne:
"Rose! Kan du komma och hjälpa mig!?".
Det var Sofie's första dag som barnvakt och hon behövde Roses hjälp.
Lite senare, medans ett av barnen de passade, en kille vid namn Dustin, höll på att krypa in i leksakslådan så tackade Sofie Rose så mycket för att hon hade hjälpt henne på hennes första dag.
"Inga problem!" sa Rose. "Jag har ju inte mycket aqnnat för mig, nu när banen går i skolan".
Snart kom Villey hem.
"Hur gick det på jobbet idag, Villey?" frågade Sandy.
"Det var ganska stressande. Det var massor av supportrar som var med och tittade på och var med oss i omklädningsrummet! Jag blev så nervös! Men ändå blev jag befodrad!" berättade Villey.
"Åh, grattis!" utbrast Sandy och kramade honom.
"Heaven! Det har snöat jättemycket! Ska vi gå ut och bygga en snögubbe!?" frågade Himmel glatt.
"JA! Vad roligt!".
De började bygga en snögubbe, men hann tyvärr inte färdigt innan maten. Men de förtsatte sedan.
Och snart var snögubben såhär fin!
Alla var vakna en stund till efter middagen och gjorde lite olika saker.
Rose gick till exempel ut och gjorde en snöängel!
Men snart började de bli lite oroliga.
Blaire hade inte kommit hem från jobbet än. Vad kunde ha hänt?
De fick ett samtal och fick reda på någonting riktigt hemskt!
Efter Blaires jobb hade hon dött!
Hon vad väldigt gammal.
Snart var hon borta!
Snart var alla ifrån familjen där och sörjde vid platsen där hon hade dött.
Alla utom Himmel.
Hon hade inte velat följa med. Hon var för ledsen.
Nu skulle de inte fira julen med hela familjen som hon hade drömt om.

När resten av familjen sedan kom hem låg Himmel och sov i gungstolen.

Minnesalbum till: Blaire Lucky.
Simdagar: 89.
Yrke: Musik.
Favoritfärg: Glimegrön.
 
Här kommer några bilder som Blaire med på. Vissa ser man inte mycket av henne på. Men det kändes fint att ta med.
Blaire dansar med Sofie på Himmel och Heavens första födelsedag. När de ska bli småbarn.
Blaire badar. På Himmel och Heavens första födelsedag, när de ska bli småbarn.
Blaire råkade bränna våfflorna och ska här städa undan dem.
Hon sitter och äter med familjen.
Hon lär Himmel att prata.
Hon står i hallen med Rose, Sandy, Himmel och Heaven.
Hon sitter i gungstolen med Himmel.
Hon står i köket när Himmel hart lärt sig att gå och är påväg mot henne.
Hon ligger och sover.
Hon firar Himmel och Heavens födelsedag. De ska här bli barn.
Här är Blaire på Himmel coh Heavens födelsedag. De ska bli småbarn.
Här nyper Blaire Heaven i kinderna.
Här äter hon frukost med Rose och Sandy.
 
På hennes gravsten står det:
"Här vilar Blaire Lucky, alltid älskad".

Kommentera

Publiceras ej