Har du någon gång känt dig helt... hjälplös?
Kanske från att du har blivit nertryckt, kanske för att ingen tror dig eller för att ingen kan hjälpa dig?
Jag har känt den känslan. Ingen trodde mig, ingen ville lyssna.
Men ändå visste jag att jag hade rätt, jag talade sanning. Och jag gav inte upp...

Sea: Godmorgon, Chrystal! Jag ser att du lagar frukost idag igen.
Chrystal: Jag hoppas att det är okej.
Sea: Absolut! Du är en fatastisk kock!
Chrystal: Tack!
Sea: Hur mycket är klockan?
Chrystal: Jag vet inte riktigt... Hon var inte så mycket när jag vaknade.
Sea: Solen verkar i alla falla inte ha gått upp än...
Efter maten.
Sea: Så, vad ska du göra idag?
Chrystal: Jag... har faktiskt en dejt...
Sea: En.. dejt?
Chrystal: Ja.. jag glömde säga det till dig... Är det okej om han kommer över?
Sea: Visst... Jag skulle ändå gå till min kusin... Jag hade tänkt fråga om du vill följa med men.. jag antar att du häldre vill stanna här!
Chrystal: Är det okej?
Sea: Visst, du bestämmer!
De satte sig och kollade på tv.
Chrystal: Haha! Varför ska den där killen alltid göra så roliga miner?
Sea: Ingen aning...
Det ringer på dörren.
Chrystal: Jag öppnar.
Chrystal: Hejsan, jag är Chrystal... vem är du?
Milly: Hallå, Chrystal! Jag heter Milly! Jag jobbar som papparazzi och är här för att ta några bilder på det nya kärleksparet! Din kille är väl hemma?
Chrystal: Förlåt... Jag förstår inte vad ni pratar om... ähum.. Ni måste ha gått fel...
Chrystal gick in igen.
Sea: Vem var det?
Chrystal: Någon papparazzi, jag tror att hon hade gått fel.
Chrystal kollade på klockan.
Chrystal: OJ! Jag åste göra mig klar inför dejten.
Sea: Ska jag gå?
Chrystal: Han kommer inte än.. Han skulle ringa innan han åkte.
Chrystal gick fram till spegeln.
Chrystal: Vad tycker du, Sea? Ska jag ha något smink? Ska jag fixa till håret.. locka det?
Sea: ...
Chrystal: Sea?
Chrystal: Haha! Han somnade, jag måste ha tråkat ut honom! Fast han var nog ganska trött.
Chrystal väckte Sea när hon var klar och satte sig i soffan.
Chrystal: Vad tycker du?
Sea: Du... är jättevacker...
Chrystal: Jag hoppas att Edward också tycker det!
Sea: Edward..?
Chrystal: Ja, min dejt... Edward Night!
Sea: Heter inte MIleys kille Edward? Okej.. haka inte upp dig på det nu, Sea... Det finns fler som heter Edward!
Chrystal fick ett meddelande på mobilen.
Chrystal: HAN ÄR PÅVÄG!
Sea: Jag antar att jag går då...
En stund senare.
Edward: Du är verkligen vacker, Chrystal.
Chrystal: Tack, Edward...
Edward: Jag vet att vi bara har träffats en dag.. men... jag älskar dig.
Han reste sig upp och Chrystal också.
Edward: Vi kanske ska gå till ett annat rum?
Chrystal förstod precis vad han menade... Men hon var ju verkligen inte reda för något sådant. De hade ju bara träffats i en dag! Precis som Edward just sa.
Men innan Chrystal han reagera.
Efter någon minut sa hon åt Edward att sluta och hon reste sig upp.
Chrystal: Jag är inte redo.
Edward: Jag tänkte inte...
De struntade i vad som hade hänt och gick och lagade middag.
Samtidigt.
Sea: Vad är det för program?
Miley: Jag vet inte exakt... något action-program?
Sea: Jag har med mig en present åt dig... om du vill ha den?
Miley: Gärna, jag ska bara gå och byta om först!
Snart.
Sea: Var så god!
Miley: Tack!
Sea: Öppna det!
Miley öppnade paketet, där inne låg ett papper. Hon läste på det.
Miley: "Kära, Miley. Jag har köpt en present åt dig. Den var för stor för att slå in så jag bad killen i affären att ta hand om den. DU kan hämta ut den på adressen som står på baksidan av lappen".
MIley kollade på baksidan och förstod på direkten vad det var för en present.
Miley: EN GITARR? Tack så mycket, Sea!
När Sea lite senare kom hem såg han...
Sea: EDWARD!? Vad tror du att du håller på med!?
Edward: Hallå, ta det lugnt, grabben! Vem är du?
Sea: Sluta spela! Är du otrogen med både min kusin och min bästa vän!?
Edward: Vad...
Sea: Ut här ifrån! Jag vill inte att du kommer tillbaka!
Chystal: VAD GÖR DU, SEA!?
Sea: Varför är du med den där idioten?
Chrystal: Han är ingen idiot! Det var ju min dejt! Varför sa du åt honom att gå?
Sea: Du fattar inte.. Han lurar dig! Han har redan en flickvän!
Chrystal: Ursäkta?
Sea: Han är ihop med Miley. Miley Livene!
Chrystal: Miley Livene? SUperstjärnan? Kom igen, Sea!
Sea: Det är sant, hon har själv sagt det till mig!
Chrystal: Jag fattar inte hur du kan göra så här mot mig! Edward är den ända i den här staden som någonsin har gjort mig glad och nu kommer du och förstör allting?
Sea: VA? Jag trodde att jag gjorde dig glad som har tagit hand om dig de här dagarna och tagit med dig till festivalen?
Chrystal: Om du trodde att det var min glada min så antar jag att du är rätt okunnig om hur man gör någon glad!
Sea: Visst! Om det är det du tycker kan du ju gå hem till dig själv igen! Jag bad dig inte att komma hit!
Chrystal: Men...
Chrystal: .. VISST! Jag vill ändå inte ha någonting med dig att göra.
Sea meddelade Miley om vad han hade sätt.
Edward: Varför är du så arg, Miley?
Miley: DU HAR VARIT ORTROGEN MOT MIG! Varför tror du att jag är arg?
Edward: Va? Det är inte sant! Jag älskar ju dig!
Miley: Visst.. du älskar mig.. OCH någon annan tjej!?
Edward: Nej, nej! Miley, du måste tro mig! Jag har alltid och kommer alltid att älska dig! Varöfr tror du att jag skulle göra något sådant?
MIley: Sea berättade för mig.
Edward: Sea? Och du tror honom?
Miley: Vad menar du?
Edward: Snälla, MIley! Du vet väl att han aldrig har varit nöjd med att vi två är ihop?
Miley: Jo... men han skulle inte ljuga?
Edward: Jasså inte? Vad sa han till dig då?
Miley: Att när han kom hem satt du hemma hoss honom och hånglade med hans bästa vän!
Edward:Och duu tror honom?
Edward: Jag har inte hånglat med hans bästa vän! Tänkt lite själv. OM jag nu skulle vara otrogen mot dig skulle jag väl inte ta risken att vara med din kusins bästa vän? Du vet.. i filmer har jag sätt att de som är otrogna försöker hålla det hemligt... Då går man ju inte direkt hem till sin flickväns kompis och hånglar med henne eller något...
MIley: Jag antar att du har rätt... fast det var inte riktigt så det gick till...
Edward: Jag ville bara förklara...
Miley: Jag vet... förlåt mig!
 

Kommentera

Publiceras ej