"Jag hoppas att hon blir bättre snart..." sa Rose.
Hon och Bray var på sjuhuset med Himmel efter att on hade svimmat.
"Det blir nog bra ska du se. Doktorn sa ju att hon säkert skulle vakna snart" sa Bray lugnande.
"Jag vet... men det är ändå så..." började Rose men blev avbruten.
"Jag blir glad när jag ser er kramas!" sa Himmel som precis hade vaknat, utan att någon närkte det.
Rose sprang fram och kramade henne.
"Jag är så glad att du är vaken!" sa Rose.
"Vad hände egentligen?" frågade Himmel.
"Vi vet inte riktigt.. du bara svimmade och vi fick åka in med dig till sjukhuset. Doktorn sa att det kunde bero på att du var så ledsen, arg, trött och... tja... Att du hade så många känslor inom dig och kände att du bara inte klarade mer!".
"Han sa också att vi fick åka hem när du hade vaknat. Så om du känner dig okej kan vi gå och säga till en doktor att vi åker" sa Bray.
Snart var de hemma igen.
"Mmm! Vad har ni lagat? Det doftar underbart!" utbrast Himmel.
"HIMMEL! Vad kul att du är hemma igen! Jag trodde nästan att jag aldrig skulle få se dig mer!" utbrast Heaven.
"Snälla, Heaven! Var inte så dramatisk!" sa Himmel och gjorde en liten 'sorglig-teater-gest'.
Sedan skrattade både Sandy, Himmel coh Heaven och fortsatte njuta av maten.
Efter maten gick Himmel upp och gungade på gunghesten i lekrummet.
Efter en stund kom Rose in.
"Är det säkert att du fortfarande vill fira presentagen?" frågade hon.
"BERGSÄKER!" sa Himmel.
"Såja, Pålle. Vi får rida mera sedan!".
Snart satt hela familjen med Ungkarlarna och öppnade presenter.
Både Heaven och Sandy fick var sitt godsedjur som föreställde en groda och de blev ganska missnöjda.
Undrar hur Villey hade tänkt...
Alla i familjen Ungkarl fick var sin lampa.
Himmel fick en gunga som de kunde sätta upp utomhus.
Rose fick ett målarstafli.
Bray fick en kaffemaskin och Villey fick också en lampa.
Det varkade vara lampor som var årets present!
Rose och Bray kysste varandra under misteln.
Bella och Rose dansade.
Det gjorde även VIlley och Sandy. Och Bray och Rose fick också var sin dans.
Men Heaven och Himmel var inte så intresserade av att dansa. Så de gick och fortsatte leka med deras gunghäst.
"Heja, pållen!" ropade Himmel.
"YEEEHHHAAAA! ropade Heaven.
Den natten somnade Himmel gott.
"Hade du det roligt igår?" frågade Rose vid frukosten.
"Jätteroligt!" sa Himmel.
"Vad glad jag blir!" sa Rose.
"Tänk att vi snart sa få en till iten familjemedlem" sa Villey.
"Vad tror du? Blir det en pojke eller en flicka?" frågade Sandy.
"Jag vet inte" sa Villey. "Kanske tvillingar?".
"Vi får se.. Jag ska åka och kolla idag" sa Sandy.
Snart gick Bray, Villey, Snady och Heaven också ner och åt frukost.
"Vet ni vad? Vi har en överraskning till er!" utbrast Heaven till VIlley och Sandy.
"Det skulle du ju inte säga än, Heaven!" sa Bray.
"Jag vet, men jag ville säga det i alla fall!" sa Heaven.
Det snöade ute. Men hela familjen åkte ändå ner till stranden för att ge Villey och Sandy deras överraskning.
De satte sig vid ett bord.
"Varför är vi på stranden när det  är såhär kallt?" frågade Sandy.
"Skulle det inte vara könt att åka till ett framt land? Där ni kanske skulle kunna bada mer?" frågade Rose.
"Vad menar du?" sa Villey.
"Jag och Bray har bestämt att ni ska få åka på en semester!" utbrast Rose.
"Verkligen?" sa Sandy förvånat.
"Ja! Ni får välja själva om ni vill åka ensamma eööer om ni vill att hela familjen ska åka. Heaven var nämligen sugen på att följa med" tillade Bray.
"Tack, det här är ju helt fanastiskt!" sa Villey.
Sedan gav han Sandy en kyss.

Kommentera

Publiceras ej